?غريب يا زمن؟ جابرعبدالقادر...

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته


?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟
?غريب يا زمن؟
?? ايه حكايتي معاك يا زمن
انا تعبت منك كتير مفيش
يوم يعدي عليه وغير لمه
يحصل شيئ مش عجبني
ليه تعمل معايه كدة انا
من زمان قلت الحياة ليس
جميله الناس تقولي لا الحياة 
جميله وحلو ه كيف تكون الحياة 
حلوه وجميله وكل يوم اعرف با انه
حبيبتي تتعذب علشان انسان 
حكم علية وعلي حبيبتي بنهايه 
حب العمر والحياة مني يقول
باان الحب وهم وليس حقيقي
ويقول لحبيبتي باني اقول لكل
واحدة نفس الكلام ابعدي عنه
علشان ترتاحي منه ليس يعرف
باني انا وحبيبتي روح واحده
وهو بعد كدة يشوف واحده
اخره ويفعل معه نفس الشيئ
بسبب كلامه المعسول الحب
ليس كلام بل روح واحساس
بل شوق واحلام بل حياة وحب 
بان حبي كان وهم علشان 
اشوف التي كانت ليه العمر
والحياة تتعذب بسبب حبي
وتعبي لم تعرف با ان ابوها
شايف مصلحه مع انسان غيري
علشان كدة حكايتي معاك
يا زمن المصالح وليس زمن
مصلحه قلبين كانو فكرهم 
باان الحياة جميله وزمن جميل
الحب وليس الحياة الجميله 
حبيبتي انا سايب ليكي اختيارك
بدون احراج لو السعادة مع مصلحه
ابوكي ومصلحتك انا اسيب الحياة 
كله علشان تكوني سعيدة لو علي
حساب حياتي وعمري علشان عارف
طول عمري حكايتي مع زمني ليس
اكون سعيد علشان كدة انا اسيب
زمن ليس في حب ولا روح ولا شوق 
ولكن في مصالح ممكن الاب يبيع ابنته 
بثمن ارخص من رغيف عيش ويكو ن 
هو سعيد مدام هو ليس يعرف باان 
الحب هو السعادة والحياة الي اللقاء
مع حب في زمن اخر يقدر الحب والحياة والسعادة ؟
?جابرعبدالقادر؟؟
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016