مبروك علوه - يكتب /☆(فاكر لما كنت صغير)☆

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

مبروك علوه - يكتب /☆(فاكر لما كنت صغير)☆

☆(فاكر لما كنت صغير)☆
كنت زمان شغال فى المصنع 
ومتبهدل والله فى الطوب 
كل يوم اصحى الفجريه 
وعلى الشغل انا مغصوب 
وفى مره وأنا على السير 
فلتت رجلى وأقوم مقلوب 
صاحب الشغل بغرابه يقوللى 
حرام عليك كسرت الطوب 
بقا معقوله هى دي قمتى 
وأنا رابط رأسى ومعصوب 
ام عينيك تيجى فى عينيا 
ومتخفش عليا وتخاف على الطوب 
يا راجل ملعون أمها شغله 
فيها العمر ضايع مش محسوب 
فين الإنسان وفين قيمته 
لما في قلب النار مصلوب 
لما بكلمه تهد عزيمته 
والقرش مكانه يكون محبوب 
وفاكر لما كنت صغير 
كنت يا ناس شغال في الطوب

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆؛
مبروك علوه
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016