رغبه وامتناع / للشاعر اسامه حامد

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

رغبه وامتناع / للشاعر اسامه حامد


رغبه وامتناع 
رغبه وامتناع بعشق قلب باع
بين ايامى وبين احلامى صفحه
سطورها الالام ........ ووداع
سنين بتحاول فى رجعها سنين
تحكيلى وبدموعها تتألم من نار 
اوجعها وتترجانى علشان اسمعها
وانا متجاهل كل كلامها ثابت متمكن
قدمها وما بينتش ابدا انى حاسس متعذب
بألمها ..... مسكت ايدى 
شديت ايدى 
اوام من ايدها
نفس الايد اللى انا مدتها لما عنيا جت فى 
عنيها واتمنيت ان اسمع صوتها
كان فى عنيها صراع بيدور وسط
الالام وغياب ............. وحضور 
متحملتش انى اشوفها قداام عينى 
عذابها يطول 
مسحت دمعها بمندلها وبصيت فى 
عنيها وقلتلها رغم ده كله انا لسه 
بحبك وانا خلاص مش زعلان منك
انا من قلبى وروحى سامحتك لاكن 
صعب ان انا ارجعلك 
ايوه رجوعك مش بأردتى 
انا حاولت كتير مع نفسى اسف
اوى وبكررر اسفى ان رجوعك 
ضد ...... كرامتى 
اسامه حامد
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016