أنا المصري - بقلم / حمدى توفيق

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

أنا المصري - بقلم / حمدى توفيق

((( أنـــــــا ... المصــــــــرى )))
==================
أنا .. مسلم
أنا ..مسيحى
أنا مصــــــرى
ومش لازم اكون أخوان
أنا العايش
على
ترابها
ودة تاريخى... ومشهودلة
فى
كل
مكان
وأنا ميتها عرفانى وشمستها
وضلتها
أنا الأنسان
وأنا البانى
لأاهرامها وأنا الخادم فى
محرابها
لكل
زمان
ومش كافر ومش سافر
وببنى
فى أرضها
طوبة
وبزرع شجرة مرغوبة
وبرضة
مينيش أخوان
وبرسم
ليكو
طريق الخير... ليا
وكمان
للغير
ومش
عاوز أكون أخـــــوان
وبحمى
حدودها
وسدودها
وبزرع حب يطرحلى
دفا
وأمان
أنا مصرى ووطنى كمان
بحب
بلدى
وأخدمها
فى كل مجال...وعمرى
ما هاأكون
أخوان
هحط
عقلى
فى دماغى وأخاطب
كل
ضمير
واعى
وعمرى يا مصر ماهااكون
ليكى
فى
يوم
سجـــــــــــــــــــــــــــــــــان ....
***** بقلمى ***
الأستــــــــــــــــــــذ المصرى
الشاعر
=== حمــــــدى توفيــــــق===
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016