مصر أم الدنيا _بقلم/ عبدالله الهوارى

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

انا مش هانزل يوم خمسة وعشرين_بقلم/ عبدالله الهوارى

انا مش هانزل يوم خمسة وعشرين اصلا
مش عشان البرد
انا مش نازل
حتى لو يناير جه ف الصيف
واللى يسالنى هارد
اصل انا مش ناقص تخاريف
انا مش خايف من حد
السبت عندى زى ال حد
بس بجد
انا قرفت فعلا
من كتر الرط والعجن
تعبت من الاشاعات
والتكهنات
والفلسفة الفاضية
م الثورة الماضية
مبطلناش لت
مبطلناش اتهامات
كل يوم نقول ونعيد
كل يوم ضرب وخناقات
شهيد يسلم شهيد
وصور مالية البلكونات
الناس ف مصر
جرالها ايه
اهيا الناس مالها
الناس دى ما قروش ابدا
تاريخ !!!!!!!!!!!
ما قروش عنها ف كتاب الله
كام مرة اتذكرت اسما
واشارة ورمزا
ما قروش ولا مرة
مثلا
؛؛ ادخلوها بسلام امنين؛؛
هو بس مين
اللى فهمهم كلمة مصر
هيا هيا كلمة ثورة
دا بقى اسمه تحريف
مصر هيا مصر
ما ينفعش تبقى حاجة تانية
ثم ان الاهم
مصر تبقى ف امن
ما ينفعش وطن تخويف
لانها ام الدنيا
..........................
عبد الله الهوارى
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016