عايشه موت // للمبدعة ريـــــــــــــــــــ صلاح ـــــــــــــــــم

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته


عايشه موت // للمبدعة ريـــــــــــــــــــ صلاح ـــــــــــــــــم

عايشه موت.............
عمري ما اتصورت إنّي
هنهزم واخسر سباقي
وان فرحة عمري كله
فيها رح يبقى ابتلائي
وان دائي
رح يكون دمعة عيوني
واني هبكي أحلى قصّه
وان باقي ف عمري لسه
كام سنه هيعيشها قلبي
بالدموع وبدقّه ناقصه
كنت حسّه ..
إني أقوى من زماني
واني قد الدنيا واكبر
كنت عايشه طول حياتي
مهما طعم الدنيا مرر

برضه قادره ع التحدي
قادره اجيب م المُر سكر
كنت فاكره إني أقدر
أكسر الأحزان بكفّي
وان مهما الدنيا تعند
بالعناد رح اجيبها صفي
وان مهما الشمس غابت
نظرتي ع الكون تدفي
كنت فاكره الضحكه تكفي
إي حزن ويبقى فرح
أي ليل هيطول شويه
أبتسمله هيبقى صبح
كنت فاكره أي جرح
مهما جاني هجيبه أرض
كان حياتي طول وعرض
مسرحيه ساخره جدا
ع الجميع الضحك فرض
بس أخر فصل عرض
كان ضلام فارد جناحه
ع الشوارع والبيوت
كان شريط إسود معلّق
زي خيط العنكبوت
كان دموع يا ضنايا خنقه
جوه منّي حبل صوت
لما شاوروا وقالوا ماتت
قالو نايمه ف التابوت
يومها حسّيت النهايه
جت لحدّي
واني بعدك يا حبيبتي
عايشه موت
...................
من ديوان
العزف الحزين
ريـــــــــــــــــــ صلاح ـــــــــــــــــم
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016