(بيك مجنون) للشاعر الرائع : عبد الله السايح

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

،،،،،،،،،(بيك مجنون)،،،،،-،،،
عمري ماظلمتك يوم
ولا ممكن على قلبي تهون
ولايمكن اقدر انساك
انا عاشق قلب ومجنون
العمر ضايع في هواك
والقلب في حبك مفتون
ياحبيبي ليه بس أساك
وانا تايه بين أحلى عيون
لو لحظة ترجع وألقاك
الفرحة هتغطي الكون
م اللحظة انا هستناك
انا وانت بالحب نكون
مستني وعيني ع الشباك
يطرح لي من أحلى عيون
انا شايفك ياحبيبي ملاك
والفكر في حبك موزون
مستني ياحبيبي عساك
في غرامي بقى مرة تصون
القلب إتعلق في لقاك
والعمر في حبك مفتون
أنا كلي في العشق هواك
أتمنى تبقى انت الكون
مع ان الكون ولايسواك
لو نظرة أغلى بمليون
في الليل عايش وياك
وف حضني الليل كله تكون
والبسمة ماتفارق فاك
ورضاب الشهد الموزون
وأقفل دراعاتي وأرعاك
وأحميك ولا لحظة تهون
في الليل ونجومه آلاتي
وغناوي من أحلى عيون
يتوضا من حبك ذاتي
والفجر تودع في سكون
والشمس في الصبح يوماتي
بتطبطب على قلب حنون
وتصبر لليل الآتي
وتصب بنورها الميمون
من شهد رضابك في بعادي
وبتزرع في الضلع زيتون
مقدرش على ظلمك عادي
وانا منك ومني انت تكون
في القرب والبعد بنادي
على قلب أنا به مجنون
،،،،،،،،،،،(شعر)،،،،،،،،،،،
 عبد الله السايح
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016