قصيدة ← ( قلب أسد صعيدي ) كلمات : الشاعر / علي الحامي

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
قصيدة ← ( قلب أسد صعيدي )
============
لو عايز تعرف مين أنا 
=============
تعال وزور بيوتنا وأرضنا 
=============
وأسأل عليا كل واحد هنا 
=============
حتلاقي الرجولة ف طبعنا
=============
والشهامة بتجري ف دمنا
=============
محفورة ف قلب أسد صعيدي
==============
مبيخافش من أي حد ياعمنا
==============
والكل بيشهد وبيحكي بااسمنا
==============
شرف وفخر لكل البلاد أصلنا
==============
بلدنا الغريب كأنه واحد مننا
===============
فينا العزة والكرامة والمجدعة 
===============
لساك معرفتش ابقي مين أنا
===============
يابويا أسأل ف كل مكان عننا
===============
انزل وشوف العفة والحياء هنا
===============
نسوننا وبناتنا جواهر ما ف زيها
================
الوحدة منهم ترفع رأسك بااصلة
================
ومهما غبت عنها تصونك بصبرها
================
وتعيش معاك ع الحلوه والمرة
================
ولا ف يوم تشتكي من قلة فقرها
================
انا الصعيدي يامن لا تعرفني أنا
================
انا العزة والكرامة والمرجلة
================
تاريخ يشرف كل العالم انا 
================
كلماتي 
#الشاعر_علي_الحامي
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016