يطول الليل / للشاعر احمد ابراهيم

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الشاعر المصري / احمد ابراهيم
************************
في قصيدة / (يطول الليل )
********************
يطول الليل ومش عايز

فى يوم شمسك
انا اقوي ولا يسوي طلوع فجرك
زمانك راح انا اقوى
ولا حابب اكون حنبك
خلاص ماشي زمان عشقك
ولا راجع هنا ف حضنك
حبيبتى كفايه اوجاعك كفايه اهات
خلاص ملّيت عطور وردك
خلاص ملّيت اعيش قصة وداع كان بادي
برسمت غدر فى ملمحك انا كرهك
خلاص بعدك هكون مرتاح
وهطّيب الجراح منك هغيب عنك
والله لغيب عنك خلاص القصه منهيه
سطور مكتوبه منسيه
نهايه قلب كان صارخ ستار نازل
على قصه بجراح وجعه
نجوم الليل تبكينى نبات صبار بيحيكنى
وانا بحكى وداع فى قصيدة منهيه
حروف باكيه على جرح الالم تحكي
بنار الدمع مرويه
ياااااااااااااااااااااااه طول الليل ومش عايز
اكون واقف على فجرك
سوااااااااااااااااااااااااااااد مزرع على قبك
خداع بيخون سنين قلبي وكان حبك
خداع فى خداع تعبت معاكى ووجودك
عذاب وفراق ومن اول بعيشه ضياع
خلاص مش فرقه يوم شمسك
ولا فارق هنا حبك خلاص حبك
برسمة خيط وكان مقطوع
بتسكن فيا اشواقي وكان حبك
ده شئ ممنوع بيصرخ فيا نبض حنين
وانا باكى بألم ف ضلوع
بيألمنى وانا دمعي بيكتب ليكى انا كرهك
ومش عايز انا حبك
يطول الليل ومش عايز فى يوم شمسك
انا اقوي ولا يسوي طلوع فجرك ولا تسوى
***************************************
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016