(انت حلم حياتي) «جابرعبدالقادر»

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

تعب الحب وعذاب الحب
«جابرعبدالقادر»
(انت حلم حياتي)
«مالك كل ما أقرب ليك 
تبعد عني ولكن بتشاور لي 
واجري عليك ولكن لا أراك 
ولكن أسمع صوتك وأنت 
تنادي عليه ولكن لا اشوف 
غيرك ولا أعرف امسك بيك 
تبعد عني واكلمك لا ترد عليه 
و انا اسمع صوت قلبك وهو 
ينادي عليه ولكن تجري مني 
وتقولي تعالي ورغم تعبت من 
الجري وراك ولكن أجري واجري 
ولكن انظر خلفي لا أعرف انا فين 
ودخل عليه الليل ولا أحس بأن الوقت 
كله معاك ولكن لا ترد عليه ولا أعرف 
امسك ايدك واحضنك لكن رأيت 
القمر نور المكان تاني ونظرت لي 
رايتك ولكن كيف كنت معايه تجري مني 
واسمع صوت قلبك حبيب قلبي وروحي 
مالك لا ترد عليه زعلان مني رغم مفيش 
غيرك ولا أعرف صوت حد غيرك نسيت 
جميع الاصوات معاده صوت قلبك علشان 
كنت دايما جنب رأسي كنت لا أعرف أنام 
غير علي قلبك ارجوك تعالي وخدني زي زمان 
حبيبي رغم الحب في زمن بقي مجرد اسم فقط 
مش زي حبك وحبي فاكر لمه كنت تغني لي 
وحين سمعت صوتك لم اصدق أنه انت كانت 
بتقول ايه فاكر كنت تقولي قلبي ينادي عليكي 
وانتي جوه ورغم الم حبك وأنت جوه اتحمل 
حبك وأنت كراهني وكل ده وأنت حبيبي 
بس عمري لم أكرهك انا كرهت الحياه بعد فراقك 
اه والف اه علي بعدك يا حبيبي لا أعرف أنام 
علشان دايما أحلم بيك علشان كنت انت حلم حياتي»
 )جابر عبدالقادر)
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016