الاميره (( محمد لطفي ابو الفتوح ))

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

الاميره (( محمد لطفي ابو الفتوح ))

الاميره................2016/7/3
خدتي اكتر من حقك
تحكي وتشكي للناس همومك
.
سيبتك كتير وبرحتك
تبكي وترسمي ان انا اللي بخونك
.
اتحملت نظره عيون الناس
واتهامات ليه بالجمله
.
خاين انا من غير احساس
ولا نولت من الشفقه ولا كلمه
.
كل يوم عيون جارحه
وانا ما زلت عند عندي
سارحه فيه سباب عشانك
.
رغم حزني كانت فرحه
ان انت زي ما كنتي عندي
ما زال عند الناس مكانك
.
شيفينك الملاك ......الطهاره
الرقه ..الخفه........وفيه كنتي خساره
.
لكنك هلاك...........وجباره
خاينه..واسيه........وفيه كانت المراره
.
كان اكتر من حقك
وكانو لازم يعرفو
.
مين عالخيانه زقك
ومبن الناس اللي وفو
.
بس عشان باقي لك شويه
عشان في يوم قلبي حبك
.
عشان في مره شفت
ابتسامه لشفايفك
.
رغم خينتك ما هنتيش عليه
ومثيلت اني متمسك بدربك
.
وعشانك عمري عشت
الخاين انا لعشقك
.
كان لازم يعرفو
وقليت المعرفه عملتك اسطوره
.
يا ريتهم زي اكتفو
وفهمو ان الاصل غير الصوره
.
حققتك زيفت
بسكاتي..ورضايا اتهام الناس
.
يا قلعه زخرفت
بالفلسه..وكانه الذهب والماس
.
جبال اترصصت
واصلا ..انتي جدار هاش
.
كان لازم يعرفو
وفات وقت المعرفه
.
يا تاريخ انا مزيفه
حققتك عندي الشفه
.
بس مين هيسمع خاين اساسا
مين هيصدق فيكي
وانا اللي عملتك الاصيله
.
حزني اني اصبحت غشاشا
بكلامي وسكاتي
ملكتك كرسي الاميره
.
اصبح ليكي سجنا وحراسا
بنيت لكي
قلعة حصينه
.
ومحسوبه عليه حتي انفاسا
حبيسه داخلي
رغم مني حزينه
.
ان نطق لساني كان سيافا
قويا لكي
يجوب المدينه
اخرص والا منك قصاصا 
وكان اعدامي
بامر الاميره
.
/////////////////////////////////////////////محمد لطفي ابو الفتوح
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016