الشاعر المصري / احمد ابراهيم فى قصيدة / (ذكريات )

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الشاعر المصري / احمد ابراهيم 
فى قصيدة / (ذكريات )

كنت بحضن يوم فانوسي بضحكه صافية 
كنت بالعب كنت أجري لحد متعب كنت عاشق لون قاميصي وبسمه مرسومه ف عنيه كنت بفرح كنت انط الحبل واجري ويه اطفال المدن كنت غاوى بالغنواي اغني غنوة فيها افراح الأمل كنت عاشق لون حيطان كنت عاشق دة المكان كنت طاير فوق سمايه والبداية ضحكه طرحه في احلي رحله هى كانت ذكريات فيها عدة السنين بالحنين والانين فجأة فتحت العنين فى ملامحى حنين بينده ع السنين والفانوس صابه الصدي والمكان أصبح ركام ويه عمري اللى انقضي ويه حلمي اللى كان كان زمان بس فيا الشعر شاب لون حيطانى اتبدلت لون ملمحي اتبدلت واتشكلت قصة وحكاية ورسمه بأيدي مرسومه لسه ع حيطان يوم ميلادي ذكريات بالحنين مشتاقه أيدي للفانوس اخدو بين حضنى بشافيفي يوم ابوس يوم ابوس ذكريات والوقت فات بين حنين الذكريات لسه عايش جوة حلم لسه حلمي بيحكي عمري احلي قصه ف حكايات لسه عايش جوة أجمل ذكريات 
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016