عشق السمرا .. بقلم بهاء اللبودى

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

بس يا سيدى
هى يا دوبك نص الضحكة
ولفت بيا الدنيا ساعتها 
شفت قصادى الراجل سته
وقلت يا سمرا يا وجه القمرا
اسمعى منى انا قلبى ضعيف
مش هستحمل سكر روحك
ضحكة كمان واصبح يا لطيف
توبت انا هِمّى خودينى فدوحك
كنّى معاكى يا ست انا ضيف
قامت رافضة وراكبة دماغها .
وختمت عانده الضحكة العالية
صابنى السحر انا ربى الشافى
والكهربا مسكت فكتافى
و قلبى اتفتفت يجى ١٠٠ حتة
قومت انا جرى طلبت النجده
ساعة ادق .
حلفت ماهى راده
والاسعاف عملت من بنها
سمعوا الشكوى وسكوا السكة .
ودوخت يا ناس
طب بوء الميه
قالوا العطشان؟! يركب فسبة
ويشرخ طاير على اثيوبيا
ويملى معاه كام كولمان فاضية .
وادى جزاة العشق بسمرا
***
بقلم
#بهاء_اللبودى
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016