«عذاب الحب وتعب الحب» «بقلم جابر عبدالقادر»

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته


«عذاب الحب وتعب الحب» 
«بقلم جابر عبدالقادر» 
«حديثي مع مرايتي» 
==================================
نفسي أحلم بيك كل يوم اشوف صورتك 
اقولك كلام وشويه شويه احضنك وابوس صورتك ولكن لا أحلم نفسي احكيلك لكن 
حين أنام افتكر خداعك لي افتكر حبي ليك
لكن انسي علشان كنت حبيب روحي وقلبي 
==================================
الذي لا يعرف غيرك وحين أنام اقول لنفسي 
مالك ليس عندك دم ولا احساس عملت فيك 
كل شيئ وانت لم تعتبها لكن تحبها لي مفيش 
غيرها في الوجود أبعد عنها واكسر الصوره او احرقها عيب عليك هي أجدع منك خليتك مجنون حبها 
==================================
الذي ليس ليك انت هي حين تشوفك تضحك عليك وتروح تبوس ايدها انت لا تعرف حاجه أبعد عني مالك كده ملازمني في كل شيء وأنا نايم هي 
الروح والقلب هي النور والبسمه هي الحياه لي 
ومن غيرها أموت للأسف حياتي مرتبطها بحياتها 
==================================
حين تموت بعدها يكون موتي انا وهي روح وحده حرام عليك فوق لم تستاهل حبك ومشاعرك 
ايه أنها ليس له قلب ولا تعرف معني الحب هي 
مع كل واحد يوميا انظر وشوف مين ده كان
امس معه واليوم مع آخر وقبل الامس مع آخر 
==================================
انا وانت واحد خايف العمر ينتهي وانت أحلي 
وأجمل منها اوعي تعمل الذي في عقلك لا أقتله وآحرقها لا ممكن تعمل كده حين تكون مع انسانه آخره اجمل واحلي منها صدقني الحب هو اجمل 
حياه مع حبيب عمرك الذي يعيش معك دايما طب اعمل ايه وهي فين العمر الجميل والحياه السعيده
==================================
اعرف غيرك وهي تحس الا بيك وانت في قلبها 
وعيونها هو ده الحب والاحساس الحقيقي ليس 
هي التي تبيع قلبها وجسمها الذي يدفع له بعدها ترجع وتبوس ايدك صدقني اشتري حبك وعمرك وأبعد عنها هي مع الاموات وانت مع الحياه السعيده وعمرك الجميل صدقني انا علشان انا المرايه 
==================================
«بقلم جابر عبدالقادر»
==================================
التصنيف : |
هام : هذا الموضوع ضمن تصنيفات الجريدة يحيى خضر روائع الشعراءضع ابداعك هنايحيى خضر زيارة صفحة الخصوصية
نسخ الرابط
نسخ للمواقع
التعليقات
0 التعليقات

احدث المواضيع

3efrit blogger 

عدد زوارالجريدة

اضغط اعجبني

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في كل الوقت

احدث المواضيع

المواضيع الأكثر قراءة و مشاهدة في أخر 30 يومًا

ارشيف الجريدة

جميع الحقوق محفوظة © يحيى خضر
تصميم و تطوير : يحيى خضر
يحيى خضر © 2016